Na nekvalitní čokoládové adventní kalendáře si zákazníci stěžují opakovaně, ale přesto se situace v Česku nelepší. Výsledky průzkumu čokoládovny CARLA odhalily, že s nekvalitním výrobkem se setkal již téměř každý, přesněji devět z deseti dotázaných, a to je alarmující číslo. Zajímavé je, že většina negativních zážitků pochází z čokoládových kalendářů, které lidé dostanou darem. Takovou zkušenost uvedlo 77 % dotázaných. Z průzkumu vyplynulo, že by si nekvalitní čokoládový adventní kalendář také téměř nikdo vědomě nekoupil, respektive 85 % dotázaných. Průzkum probíhal na přelomu listopadu a prosince a zúčastnilo se jej téměř 200 respondentů.
“Že jsou stále na trhu adventní kalendáře, které s čokoládou nemají nic společného, nás vůbec nepřekvapuje. Již jsme se setkali s tím, že firmy, které se na podobné sezónní výrobky zaměřují, poptávaly naše čokoládové zbytky uvízlé na a okolo výrobního pásu. Nechci ani vědět, co by s touto výchozí surovinou prováděly následně,” poznamenal Ing. Jakub Šrámek MBA, výkonný ředitel čokoládovny CARLA.
Česká veřejnost je dle průzkumu dostatečně informovaná, aby rozeznala kvalitní čokoládu od té nekvalitní. Štítek se složením před nákupem čte pravidelně téměř 60 % dotázaných, stejně tak dokáží identifikovat, která složka čokolády je pro posouzení ta nejdůležitější.
“Když jsou kalendáře nápadně levné, musí mít také levné vstupy, tedy levné suroviny nebo recepturu. Adventní kalendář jako výrobek pro děti by měl být vyroben pouze s využitím kakaového másla, přestože legislativa umožňuje použít náhražky v podobě rostlinných tuků až do výše 5 %,” uvedla Ing. Eva Slavíková, která odpovídá za kvalitu v čokoládovně CARLA.
Kakaovou sušinu jako směrodatný ukazatel kvality čokolády označilo v průzkumu 66 % lidí. Většina dotázaných (85 %) rovněž uvedla, že by si vědomě nekvalitní čokoládový výrobek nekoupila – to také vysvětluje skutečnost, že nekvalitní čokoládový výrobek v podobě adventního kalendáře se k nim nejčastěji dostane jako dárek.
Výsledky průzkumu jsou k dispozici k nahlédnutí zde: http://goo.gl/pIrCFL
O společnosti CARLA
Čokoládovna CARLA spol. s r. o. je ryze česká společnost, která vznikla na předměstí Dvora Králové v roce 1992 tzv. “na zelené louce”. Pro koncové spotřebitele začala vyrábět v roce 1997. Od počátku své existence staví na špičkové kvalitě surovin i výrobků, cenové dostupnosti, bezchybném servisu, vstřícnosti a ochotě naslouchat požadavkům a přáním zákazníka. Čokoládovna CARLA vyrábí čokolády, polevy, náplně, fondán a hotové výrobky pro maloobchod i velkoobchod. Za každým novým výrobkem se skrývá komplexní vývoj a um odborníků na senzoriku využívající vlastní laboratoře.
Čokoládovna CARLA je držitelem certifikátů kvality dle zahraničních norem BRC a IFS (British Retail Consortium / International Food Standard). Pro některé své výrobky je držitelem certifikátů Klasa.
Čokoládovna CARLA ročně vyrobí okolo 6500 tun čokolády (údaje z roku 2013) a její produktové portfolio čítá na 140 výrobků. Ve svém podniku zaměstnává průměrně 150 lidí. Export směřuje především na Slovensko, do Belgie, Maďarska, Itálie, Německa, Norska, Portugalska, Ruska a Japonska. Výrobky z produkce CARLA lze zakoupit v prodejnách Albert, Billa, Coop, Globus, Hruška, Kubík, Makro, Penny Market, Terno, Bala, Brněnka, CBA, Enapo, ESO market, Flop, JIP, Verner potraviny. www.carlachocolate.com