Móda a kosmetika

Značka Angry Beards v roce 2022 rostla o 43 %

Loňský rok byl pro obchodníky z mnoha důvodů turbulentní. A první kvartál poznamenaný začátkem válečného konfliktu na Ukrajině nepřál ani obratům značky pánské kosmetiky Angry Beards. Směrem k závěru roku mířila česká ekonomika do recese, ale zájem zákazníků Angry Beards naopak rostl. Přestože tuzemské e-commerce v roce 2022 kleslo o 12 %, meziroční nárůst Angry Beards zakotvil na neuvěřitelných 43 %, což představuje tržby ve výši 178 milionů Kč. Nová značka BusyB pro ženy trhá prodejní rekordy.

Zakladatel značky, Tomáš Čech, pojal krizové období poznamenané dvojcifernou inflací jako příležitost k růstu. Přestože nálada zákazníků byla velkou neznámou, v Angry Beards vsadili na vývoj nových produktů, posílení týmu, rozšíření marketingových aktivit, ale i na investiční příležitosti a navazování strategických partnerství. „V uplynulém roce jsme zvládli postavit manažerský tým napěchovaný know-how a zkušenostmi získanými dlouholetou praxí. S vrcholovými manažery v zádech jsme získali silného bankovního partnera a zajistili možnosti nejen v provozním financování, ale také tom investičním. Posílili jsme vztahy s klíčovými odběrateli i dodavateli. Vyvinuli jsme 35 kosmetických i nekosmetických výrobků, z nichž se některým podařilo probojovat mezi dosavadní bestsellery,“ vyjmenovává Tomáš Čech.

Za enormním meziročním růstem stojí zachování počtu akvizičních objednávek a zdvojnásobení počtu retenčních zákazníků, jejichž podíl se zdvojnásobil z 15% na 30%. Navíce se podařilo dosáhnout 8% meziročního navýšení tržeb v B2B kanálech. V Angry Beards vsadili na in-house tvorbu audiovizuálních materiálů, díky čemuž byli schopni posunout jak jejich objem, tak kvalitu i kreativitu. Mohl tak vzniknout další komunikační kanál se stávajícími zákazníky, pravidelný newsletter. V průběhu roku 2022 se tým značky rozrostl z 10 na 21 osob.

„V minulém roce jsme realizovali hned dva průzkumy. Jeden se zákazníky Angry Beards, který se zaměřoval na hodnocení značky a zákaznické spokojenosti. Druhý průzkum byl kvantitativní na vzorku celé on-line populace ČR a týkal se kategorie online kosmetiky, motivátorů a bariér s ní spojených a zároveň povědomí o značce. Oba tyto průzkumy společně s dlouhodobými daty z Google Analytics a sociálních médií vedly k úpravě plánu mediálních investic pro třetí a čtvrtý kvartál, ale i tvorbě produktové strategie a mediálních plánů pro rok 2023,“ vysvětluje další investice do marketingové strategie Tomáš Čech.

A cíle firmy pro rok 2023 jsou nemalé. Ostatně v květnu byla uvedena na trh značka dámské funkční kosmetiky BusyB, která okamžitě začala trhat prodejní rekordy a obratem se vyprodala plánovaná půlroční zásoba. Společnost dále plánuje dokončit koupi a začít realizovat rekonstrukci vlastního sídla, které zefektivní celou logistiku, což povede k významným úsporám a poskytne firmě tolik zasloužené zázemí. Cílem je také vyvinout 36 kosmetických výrobků pro muže, nejvíc v historii firmy. Jak říká Tomáš Čech: „V mých očích jsme se posunuli z okresního přeboru do první ligy. Z decentně řízeného punkového chaosu startupu do pozice seriózního leadera na trhu s kosmetikou pro chlapy. Punk is not dead but for sure is not that punky anymore.“

———————————————————————————————————————————–

Zakladatelem a majitelem nekompromisní značky Angry Beards je Tomáš Čech. Angry Beards nabízí (nejen) chlapskou kosmetiku (nejen) na vousy. Nejvěhlasnějšími produkty značky se ale staly sportovní lubrikant a deodorant na koule.  „Když má chlap pytel, tak by měl mít i koule. A o ty se starat.“ Značka Angry Beards se proslavila řízným marketingem, kde humor téměř nezná mezí. A výsledkem je loňský obrat v hodnotě 178 milionů Kč ve třech zemích Evropy a nemalá zákaznická skvadra, pro kterou je značka love brand.

0 Shares

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..