Předškolák

Unikátní český nápad pomáhá v rozvoji předškoláků. O interaktivní koberec mají zájem i v zahraničí

Přes 95 procent učitelů základních škol považuje zařazení digitálních prvků do výuky za přínosné. Interaktivní výuka je podle nich efektivnější, žáci jsou pozornější, kreativnější a jejich motivace ke studiu je vyšší. Interaktivní prvky využívá v Česku také stále větší počet mateřských škol. Předškolákům pomáhají k rychlejšímu vývoji, rozvoji jejich logického myšlení, ale i ke spolupráci s ostatními dětmi.  

MAGIC_BOX

Vzdělávací aplikace a digitální obsah využívá ve výuce 80 procent učitelů základních škol. Interaktivní prvky zároveň využívá stále větší počet mateřských škol. Zatímco na základních školách jsou nejpoužívanější pomůckou interaktivní tabule nebo tablety, žáci mateřských škol pracují s novou pomůckou – interaktivním kobercem. Český výrobek už tři roky pomáhá předškolním dětem v jejich rozvoji. „Magic Box je kompletní řešení pro mateřské školy, které chtějí děti zapojit do hry a zároveň rozvíjet jejich schopnosti. Mobilní skříňka v sobě ukrývá špičkový interaktivní projektor, malý, ale výkonný počítač s wifi a ozvučením. Jde o zařízení, které promění podlahu školky ve strhující interaktivní svět s pracovní plochou o velikosti 200 x 125 centimetrů. Celá projekce se odehrává v nejpřirozenějším herním prostředí pro předškolní děti, tedy na zemi. V nabídce je kolem 25 programů, díky kterým děti získávají například základy z počtů, logiky, poznávají barvy, učí se české zvyky, písmena nebo rozeznávají jednotlivá zvířata. Děti všechny úkoly plní díky elektronické tužce, na kterou podložka okamžitě reaguje. Interaktivní koberec je vhodný pro děti od tří let. Magic Box je primárně určen k promítání na podlahu, což víc vyhovuje předškolním dětem. Promítat je možné ale i na zeď, například při projekci pohádek, fotografií nebo během akcí pro rodiče. Díky variabilitě a nepřebernému množství programů, které se volně dají stáhnout na internetu, mohou školy tuto pomůcku využívat až do zhruba osmého roku věku dětí, nehledě na jejich poruchy učení nebo fyzické postižení,“ popsal Jaroslav Veselý, jednatel společnosti Projektmedia.

V Česku trpí poruchou učení kolem 80 tisíc školáků. Jen kvůli hyperaktivitě chodilo v roce 2013 k lékaři 23 648 dětí a 4446 náctiletých. Specifickou vývojovou poruchu školních dovedností, jako je například dyslexie nebo dysgrafie, pak odborníci odhalili dokonce u 42 431 dětí a 9983 náctiletých. Právě pro tyto děti je využití interaktivních prvků ve výuce velmi důležité. „Interaktivní koberec pomáhá dětem s poruchami učení vnímat látku lépe a formou her je i intenzivněji zapojit do výuky. Zároveň se slabší děti mohou učit od těch šikovnějších díky práci ve skupině, která je jedním ze základních kamenů celého konceptu,“ vysvětlil Jaroslav Veselý. Výhody interaktivní výuky potvrzují i pedagogové. „Praxe s Magic Boxem je prověřována speciálními pedagogy už druhým rokem u žáků v přípravných ročnících základní školy Veronské náměstí v Praze 10. Využíván je také při reedukacích jednotlivců i skupin ve speciálně pedagogické praxi, při pomoci dětem znevýhodněným a handicapovaným v lázeňských a v rehabilitačních zařízeních či v nemocnicích. U všech skupin je zjišťován značný posun v edukaci, reedukaci i terapiích,“ popsala Blanka Ptáčková, speciální pedagožka v oblasti poradenství, výchovy a vzdělávání, speciálního vzdělávání a terapie a členka Asociace soukromých poradenských pracovníků.

Unikátních interaktivních koberců je v českých předškolních zařízeních umístěno kolem čtyř set. Dalších 70 je v zahraničí. A zájem zahraničních mateřských škol o český výrobek stále roste. „Magic Box reaguje na pokyny dětí nejen vizuálně, ale i hlasem. Pokud udělají něco dobře – pochválí je, a naopak, když si nevědí rady, pomůže jim. Programy nabízíme v 11 jazycích, mezi kterými nechybí slovenština, angličtina, němčina, ruština, ale třeba i arabština. Právě arabské země mají aktuálně o tuto interaktivní pomůcku velký zájem. Nemalý zájem je také v Rusku, přestože se tam nyní rozpočet na mateřské školy snížil o 70 procent,“ uvedl Jaroslav Veselý.

Úřad průmyslového vlastnictví loni udělil 749 patentů a zapsal 1356 užitných vzorů. Také Magic Box má svůj ochranný certifikát, ale před kopírováním jej to neochránilo. Na trhu se objevilo několik kopií našeho výrobku. Pro dětské prostředí přitom mohou být velmi nebezpečné. Vybočuje z nich řada plastových částí, mají množství ostrých rohů a kabelů, o které se mohou děti zranit. Náš výrobek samozřejmě klade maximální důraz na bezpečnost předškoláků. Vedle řady tuzemských i zahraničních ocenění je náš výrobek držitelem evropského certifikátu kvality, díky čemuž jsme také jediná česká firma, která může tuto unikátní pomůcku pro nejmenší exportovat,“ uzavřel Jaroslav Veselý.

1 Shares

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..