Společnost Procter & Gamble, výrobce značek Ariel, Jar, Lenor nebo Pampers, spustila akci, v rámci které 1 % z ceny každého prodaného výrobku značky P&G v obchodech Tesco poputuje do České olympijské nadace. Ta se stará o sportující děti a mládež ze sociálně znevýhodněných rodin. Akci podporuje i olympijská vítězka ve skifu a patronka nadace Miroslava Knapková.
Procter & Gamble dlouhodobě přispívá a pomáhá potřebným v komunitách, kde působí. Nyní ve spolupráci s obchodním řetězcem Tesco podporuje Českou olympijskou nadaci v jejím úsilí umožnit dětem a mládeži ze sociálně znevýhodněných rodin sportovat. Nákupem výrobků P&G v prodejnách Tesco může pomoci každý.
Děti začínají sportovat nejčastěji mezi 6. a 8. rokem života, uvedlo v průzkumu společnosti P&G 48 % trenérů. Sport je důležitou částí jejich vývoje. Rozvíjí je nejen fyzicky, ale také je připravuje psychicky pro jejich budoucí život. Pomáhá tvořit jejich charakter, vytváří nová přátelství a také přináší radost a zážitky na celý život. Bohužel některé děti musí kvůli financím se sportem skončit. Aby pomohly dětem pokračovat v jejich zdravém vývoji, P&G a Tesco podporují Českou olympijskou nadaci v úkolu umožnit každému dítěti ze znevýhodněného prostředí sportovat.
„Sport může být smyslem života, je ale také o dřině a obětování. Rodiny některých dětí už více ze svých prostředků obětovat nemohou, a proto jsem ráda, že můžeme spolu s Českou olympijskou nadací těmto dětem pomoci,“ říká Miroslava Knapková, patronka České olympijské nadace, olympijská vítězka ve skifu z roku 2012 a čerstvá mistryně Evropy s tím, že za dobu, co nadace funguje, již podpořila více než 700 mladých sportovců.
„Mnoho dětí sní o tom, že jednou budou ve sportu úspěšní. Aby o své sny nepřišly jen kvůli nedostatku finančních prostředků, podporuje společnost Procter & Gamble Českou olympijskou nadaci,“ říká Juraj Králik, manažer korporátní komunikace Procter & Gamble. „A pomoci nám v tom mohou všichni – na konto nadace směřuje 1 % z ceny každého prodaného výrobku P&G v obchodech Tesco, a to až do 21. července,“ dodává Juraj Králik.
„Podpora komunit, ve kterých působíme, patří dlouhodobě mezi hlavní pilíře našeho podnikání. Jsme proto velmi rádi, že společně s našimi zákazníky můžeme přispět k rozvoji sportovních aktivit dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněných rodin,“ uzavírá Martina Šilhánová, manažerka společenské odpovědnosti Tesco. Zákazníci mohou nakoupit výrobky Procter & Gamble a přispět tak České olympijské nadaci ve všech prodejnách Tesco v České republice a také prostřednictvím internetového obchodu Tesco Potraviny on-line.
Podle průzkumu, který Procter & Gamble provedl mezi sportovními trenéry, se 94 % trenérů setkalo s tím, že rodiny sportujících dětí mají problém uhradit všechny náklady se sportem spojené. Povinné roční poplatky ve sportech podle průzkumu nejčastěji oscilují kolem hranice 4000 Kč (29 % trenérů uvádí od 4000 Kč do 7000 Kč, 29 % od 2000 Kč do 4000 Kč). Zahrnují většinou členství v oddíle, startovné, cesty na závody či zápasy. Právě na tyto náklady, a také na potřebné vybavení, které nejčastěji stojí od 4000 Kč ročně výše (dle 53 % dotazovaných), a sportovní soustředění, je příspěvek P&G České olympijské nadaci určený.
***
O P&G
Přibližně 5 miliardkrát za den přicházejí značky Procter & Gamble do kontaktu s lidmi po celém světě. Společnost má jedno z nejsilnějších portfolií uznávaných značek vysoké kvality, mezi které patří Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® a Whisper®. Výrobky P&G jsou dostupné v mnoha zemích světa díky podnikům ve více než 70 zemích. Novinky a podrobné informace o společnosti P&G a jejích značkách najdete na internetové stránce http://www.pg.com.
O Tesco Stores ČR
Společnost Tesco příští rok oslaví 20 let svého podnikání v České republice. V současné době provozuje více než 200 prodejen, internetový obchod Tesco Potraviny on-line, 17 čerpacích stanic, 6 obchodních domů, 7 nákupních center a více než 100 prodejen v rámci franšízové sítě Žabka. Tesco ČR je členem platformy odpovědných firem Byznys pro společnost a dlouhodobě se věnuje oblasti společenské odpovědnosti. V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu společnost Tesco věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely. Další informace a novinky naleznete na webu www.tescocr.cz.
O České olympijské nadaci
Česká olympijská nadace podporuje jednotlivé sportovce od 6 do 18 let. Nezáleží na talentu, ale na chuti sportovat. Příspěvek mohou dostat děti z rodin, které pobírají příspěvek na dítě, a děti vyrůstající v sociálních ústavech. O příspěvek žádají vždy zákonní zástupci. Příspěvek je určený vždy jen na konkrétní věci – sportovní vybavení, sportovní kurzy, kroužky a soustředění. Česká olympijská nadace podporuje mladé sportovce a od roku 2013 již celkově vyplatila 3 769 900 Kč.
O průzkumu
Průzkum byl proveden dotazníkovým šetřením mezi 80 kvalifikovanými trenéry, kteří působí ve sportovních oddílech v České republice. Sběr dat se uskutečnil v dubnu a květnu 2015.