O tom, že sport je základem zdravého životního stylu, nejsou žádné spory. Správný vztah ke sportovnímu nadšení se vytváří už v raném věku. Své o tom ví i česká rekordmanka ve trojskoku Šárka Kašpárková, která se nově stala ambasadorkou charitativní kampaně společností Procter & Gamble a Tesco na podporu sportujících dětí z finančně znevýhodněného prostředí.
Šárka spolu s dalšími dětmi v okolí jejího domova sportovala vždy a ráda. Přesto nebyla sportovní kariéra tou, po níž by toužila. Své sny o tom, že bude zvěrolékařka, za sebou nechala až v období, kdy byla na talentových zkouškách vybrána do sportovní atletické školy v Havířově. Svými výkony převyšovala ostatní, což v ní nastartovalo hnací motor. „Na sportovní škole jsem poznala, že s jídlem roste chuť. Nejdříve jsem zjistila, že v rámci třídy se mi daří a pak jsem si dala cíl, že chci být vyhlášená jako nejlepší sportovec ze školy. Pak jsem chtěla vyhrát okresní a krajské soutěže a dál se to nabalovalo a nabalovalo,“ vzpomíná Šárka na svá školní léta, “měla jsem štěstí, že jsem se v dětství mohla věnovat tomu, co mě bavilo a měla jsem pro sport vždy dostatečnou podporu.“
Ačkoli Šárka vyměnila před lety trojskok, ve kterém dosáhla největších sportovních úspěchů, za basketbal, nezahálí ani v jiných sportech, k nimž vede i svou dceru: „Terezku se snažíme vést ke sportu od malička. Od narození se pohybuje ve sportovním prostředí, snažili jsme se jí dát základy z co největšího množství sportů a vést ji k všestrannosti. Chodila na tenis, atletiku, basketbal a volejbal. Kromě finanční podpory jí dáváme především podporu rodičovskou. Snažíme se jí poradit a jsme její nejvěrnější fanoušci ve chvílích, kdy se jí daří, ale hlavně když se nedaří a potřebuje pomoci.“
Rozvoj sportovního talentu však s sebou nese i investice do členských příspěvků, sportovního vybavení a výstroje nebo výdaje na soustředění a sportovní kempy. „Pohybuji se mezi sportujícími dětmi, hovořím s rodiči a také sama z vlastní zkušenosti vím, že náklady na sportování dětí nejsou malé. Proto jsem se rozhodla stát ambasadorkou kampaně na podporu sportu dětí,“ vysvětluje Šárka.
Iniciativa má za úkol přispět sportujícím dětem z finančně znevýhodněného prostředí. „Myslím si, že je hodně rodin, které i po omezení svých výdajů nemohou dětem dát šanci pokračovat se sportem. Je to podle mě velká škoda, protože se takto ztrácí hodně talentů. Šanci sportovat by měly mít všechny děti a tímto způsobem jim můžeme všichni jednoduše pomoci,“ doplňuje Šárka. Stačí od 28. července do 24. srpna zakoupit v prodejnách Tesco vybrané výrobky Procter & Gamble, jako například Always, Pampers, Ariel, Lenor, Head&Shoulders, Jar, Gillette nebo Blend-a-med. Nakupovat můžete i na itesco.cz/sport-charity. Vybrané finanční prostředky budou předány České olympijské nadaci, která je rozdělí sportujícím dětem. Budou určené na úhradu členských klubových příspěvků, sportovního vybavení, kempů a soustředění.