Dobrých obkladačů je málo, na ty nejlepší se čeká půl roku, někdy i déle. Jednou z cest, jak situaci řešit, je urychlit a zjednodušit možnost stát se obkladačem, což zajistí rekvalifikační kurz. Střední odborná škola na pražském Jarově spouští ve spolupráci s Cechem obkladačů ČR akreditovaný víkendový kurz Obkladač. To je velká změna, protože […]
Školák
Tipy „ajťáků“ pro lepší on-line výuku i práci z domova
Už je to rok, kdy se naše byty proměnily v kancelář a školní třídu v jednom. S home office a distanční výukou se z nás všech také nedobrovolně stali amatérští IT odborníci na vybavení počítače a připojení k internetu. Potřebujete myš, nebo stačí touchpad? Jak si zkontrolovat stabilitu internetového připojení? Lektoři kurzů digitálních […]
Zvýšený zájem o rekvalifikace si vyžádá zapojení stovek středních škol, získají navíc až 1 miliardu korun
Zatímco vloni se rekvalifikovalo 9 561 osob, podle odborníků se musí stávající kapacity v důsledku pandemie covid-19 připravit až na desetinásobek. To ale současný systém rekvalifikací kapacitně neumožňuje, proto je nutné zapojit střední školy. Ty by mohly rekvalifikovat až 75 % uchazečů. Z kvalifikovaného odhadu Moore Czech Republic a Unie zaměstnavatelských svazů vyplývá, že střední školy […]
Krizové situace ve škole
Často se dozvídáme o případech šikany, násilí a podobného rizikového chování ve školním prostředí. Termínem „krizové situace“ v názvu knihy se rozumějí ohrožující situace, které vyžadují rychlá, samostatná, a především správná rozhodnutí. Na jedné straně jde o běžná rizika, například při dozoru nad žáky během akcí mimo budovu školy, s nimiž se pedagogové […]
Distanční výuka u učňů je stejný problém jako u prvňáčků
V Česku chybí kolem 300 tisíc řemeslníků a jejich nedostatek se neustále prohlubuje. Problém začíná být i s kvalifikovaností nastupující generace. Tu totiž komplikuje distanční výuka. Odborníci se shodují, že řemeslo se na dálku naučit nedá. Střední odborné školy v letošním školním roce navštěvuje celkem 102 303 žáků. Od 5. října se jejich žáci učili teoretické předměty […]
Sílí potřeba výuky podnikání. Ve školách by ji uvítalo 75 procent Čechů
Podnikavost a praktické obchodní zkušenosti – to jsou dovednosti, které se studentům hodí nejen v budoucích zaměstnáních. Přes čtyři pětiny Čechů je pro úspěch v dnešním světě považuje za důležitější než vysokoškolský titul. Na českých základních, středních i odborných školách má však stále víc prostoru fyzika či chemie než rozvoj podnikatelského myšlení. „Covid-19 ovlivnil způsob, […]
Distanční výuka na středních odborných školách: Řemeslo se z domova naučit nedá
České střední školy v letošním školním roce navštěvuje celkem 423 838 studentů. Velká část z nich se od pondělí bude muset učit doma. Ne pro všechny typy škol je ale distanční výuka vhodná. Problémy mají zejména střední odborné školy. Ty navštěvuje celkem 102 303 žáků. Výpadek praktické výuky je prozatím nečeká, na praxe dál chodí do školy. […]
Plnou parou do pohádky
Není to tak dávno, co krajinou uháněly parní mašinky, pískaly na své píšťaly a doprovázela je oblaka hustého dýmu. Lokomotiva Třistadesítka vypráví společně s ostatními mašinkami pohádkové příběhy o setkání s vílou, vodníkem a dalšími nadpozemskými bytostmi. Nechybí ani povídání o starostech i radostech ve výtopně a na železniční trati. Součástí knížky jsou […]