Helen Doron English je předním inovativním vzdělávacím systémem, který od roku 1985 poskytuje exkluzivní vzdělávací programy a kvalitní výukové materiály pro děti od 3 měsíců do 18 let ve třiceti zemích světa. Výjimkou není ani Česká republika, aktuálně s 32 pobočkami. V současné době se učí anglicky touto metodou více než 5 000 českých dětí, které společně s rodiči, lektory a lingvistkou Helen Doron oslaví 24. května na galavečeru v Brně 10. výročí od založení první pobočky v Česku.
„Komunikativní znalost angličtiny společně s ovládáním dalšího cizího jazyka je ve světě zcela běžným standardem. Češi ale v Evropě ani zdaleka nepatří mezi špičku. Metodou Helen Doron English se proto snažíme české pozice vylepšit,“ říká Barbora Tošenovská, zakladatelka prvního výukového centra v Opavě a dodává: „Zvláštností metody je, že děti se angličtinu učí nikoli jako cizí jazyk, ale jako druhý jazyk – téměř rovnocenný s mateřštinou.“
Metoda Helen Doron English se neustále vyvíjí
Formování metody se během 25leté praxe neustále vylepšuje, aby co nejvíce odrážela moderní trendy výuky. Velký důraz je kladen zejména na to, aby hodiny angličtiny byly jednak efektivní, ale také zábavné. Jednou z novinek, kterou Helen Doron na oslavách
10. výročí představí, je nový kurz JUMP WITH JOEY určený pro děti ve věku 6 až 9 let. „Všichni učitelé projdou školením, aby mohli nové poznatky ihned zapracovat do svých hodin. V praxi se jedná o výuku s rozsáhlejším využíváním DVD animací a nově také tzv. augmented technology – aplikace, jejíž prostřednictvím ožívají stránky učebnic,“ říká k novému výukovému trendu Barbora Tošenovská.
České děti navštěvující kurzy Helen Doron English mají také možnost přímo ve výukových centrech prověřit své jazykové kompetence a absolvovat mezinárodně uznávané jazykové zkoušky Cambridge. „Díky propracované metodě dosahují naši žáci vynikajících výsledků,“ říká Barbora Tošenovská. Jedná se především o část zaměřenou na mluvení. Děti z kurzů Helen Doron zvládly letos tuto část naprosto bez chyby v 80 % případů. Celosvětový průměr stoprocentní úspěšnosti v této části testů je přitom 63 %.
Ve znalosti angličtiny máme stále mezery
Podle posledních výsledků celosvětového průzkumu[1] znalostí angličtiny dospělých obyvatel v 60 zemích a regionech obsadila Česká republika celkové 20. místo. O dvě místa lépe se umístilo Slovensko. Lídrem ve znalosti angličtiny jsou ale především skandinávské země -Švédsko a Norsko. „Velkým příkladem je pro nás Polsko, které se i díky existenci okolo 140 poboček Helen Doron dostalo v průzkumu do první desítky,“ dodává Barbora Tošenovská.
Evropské země mají souhrnně dobré znalosti angličtiny. Deset zemí na prvních místech celkového žebříčku jsou malé evropské státy. Výjimkou je Francie, ve které úroveň angličtiny poklesla. Nejhůře anglicky se hovoří na Blízkém Východě a v severní Africe. Také země Jižní Ameriky mají podprůměrné znalosti angličtiny, v některých zemích dokonce jejich znalost klesá.
Více informací na www.helendoron.cz
[1] English Proficiency Index, 2012