Články

Předsevzetí? Pojďte na něj letos jinak

Předsevzetí – slibujeme si, že něco už dělat nebudeme a s něčím jiným naopak začneme. Hodnotíme a zvažujeme, v čem budeme pokračovat a s čím skončíme společně se starým rokem. A jak takové předsevzetí vlastně uvést do praxe?

Stačí jedno předsevzetí – ale pořádné

Soustředit se na více úkolů najednou většinou nepřináší požadované výsledky a možná také zjistíte, že žádný úkol není splněn pořádně. Proto zvolte jen jedno předsevzetí, do kterého se vrhnete v plné síle. 

Nebojte se změn

Bojíte se, že si ukousnete příliš velké sousto? Začněte s drobnými změnami, které se týkají vašich každodenních zvyků, a pak krok po kroku směřujte k větším změnám. A pokud se vám změna nezamlouvá, není nic snazšího, než se vrátit k osvědčené rutině.

Najděte si sparing partnera

  • Ve dvou se to lépe táhne – platí to pro hubnutí, sportování i jakoukoliv aktivitu obecně. Vzájemná motivace vždycky pomůže a nikdo přece nechce být tím, kdo domluvenou aktivitu ruší.
  • Pokud nikoho takového v okolí nemáte, není třeba věšet hlavu. Přidejte se do Facebookové skupiny, kde se věnují vaší aktivitě nebo si založte blog, kde vaše úspěchy budou pod bedlivým dohledem vašich followerů.
  • Řekněte si svým blízkým o podporu. Když chcete omezit sladké a po nedělním obědě u maminky vás čeká dezert, kterému zaručeně neodoláte, zkuste navrhnout alespoň krátkodobě alternativu – nízkotučnou variantu nebo ovocný dezert.

Stanovujete si předsevzetí? Buďte konkrétní a realističtí, co to jen půjde

Nemusíte přestat kouřit rovnou – stačí, když každý týden uberete jednu cigaretu. Nemusíte se rovnou připravovat na maraton – stačí, když oběhnete blok kolem vašeho domu dvakrát týdně. I ta nejdelší cesta přece začíná malými kroky.

Z nuly na sto není řešení

Sport, pohyb a hubnutí patří k jedněm z nejčastějších předsevzetí. Pokud jste naposledy sportovali v tělocviku, začínejte pozvolna, tělo si musí na nový způsob pohybu navykat postupně. Pokud to s aktivitou přeženete, dostihne vás nejspíše bolest v podobě svalové únavy. V tom případě vás povzbudí trojice: teplo, masáže a obklady. Při bolestech kloubů a svalů není od věci také jemná masáž a promazání bolavých míst mazáním s bylinnými extrakty. Mezi stálice v této oblasti patří již tradiční francovka Alpa, k obkladům bolavých míst je vhodný také přípravek ALPA masážní krém s mentolem.

Nespadá vaše předsevzetí do TOP desítky novoročních předsevzetí?

Nevadí, nebojte se vrhnout se do neznáma a jít svou vlastní cestou a své předsevzetí si klidně můžete nechat pro sebe a okolí se pochlubit až s výsledky.

Odměna je na místě

I ten nejmenší úspěch si zapište, pochvalte se za něj a odměňte se. Ať to budou hvězdičky ve vašem sportovním plánu nebo drobná sladkost, podpoří vaši motivaci.

1 Shares

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..