Články

Dárky nejvíce nakupují ženy, zejména pak samy pro sebe

Kdo nejčastěji nakupuje vánoční dárky? Kdo umí nejvíce rozmazlovat své blízké, rodinu a také v neposlední řadě sebe sama? Zní to jako klišé, ale dárky nejčastěji nakupují ženy. Třikrát tolik, než jejich mužské protějšky. Vyplývá to z prodejních statistik společnosti Slevomat.

“Nakupování dárků mají nejčastěji za úkol právě ženy. Vybírají, co darovat pod stromeček pro celou rodinu, ale někdy vybírají i věci samy pro sebe. To samozřejmě mnohdy vyplývá z bezradnosti mužů, kteří neví, nebo se nechtějí pouštět do risku, že by pořídili něco, co se úplně nemusí jejich polovičkám líbit,” upozornila ředitelka největšího slevového portálu u nás Marie Chytilová s tím, že statistiky odkrývají i kolik dárků v průměru nakoupí.

Zajímavé tak může být, že každá žena pořídí v průměru alespoň tři dárky. Přičemž z dlouhodobých statistik vyplývá, že ženy nakupují rovnoměrně po celý podzim. Muži se nejčastěji porozhlíží po dárcích až v prosinci. Ale i tak zůstávají pánové spíše v menšině, na každého muže připadají v celém předvánočním období tři nakupující ženy. A není divu, nakupují nejen pro rodinu, ale i pro své kamarádky. Z průzkumu Slevomatu vyplývá, že jde nejčastěji o drobnosti kolem 200 korun. Hitem jsou v tomto ohledu omalovánky pro dospělé.

Ženy se rády rozmazlí

Pomyslné rozdělení rolí při nákupech vychází z jistých zkušeností. Muži mají nejčastěji na starosti nové technologie a elektroniku. Ženy naopak rády utrácí za oblečení, nábytek, doplňky a nejrůznější vybavení do domácnosti. Speciální kategorií jsou pak šperky, kosmetika či wellness služby.

Ze statistik rovněž vyplývá, že celorodinné dovolené nejčastěji nakupují muži. Naopak krátkodobé výlety, kulturní či adrenalinové zážitky naopak nejčastěji vybírají ženy. “Ty si také rády potrpí na relax v podobě masáží, kosmetické a další služby spojené s péčí o zevnějšek. Tyto dárky nakupují nejvíce samy sobě či kamarádkám,” doplnila Chytilová.

Hybatelem Vánoc jsou ženy

Také se někomu zdá, že předvánoční shon začíná rok od roku o něco dříve? Není to úplně náhoda. Předvánoční období se totiž přizpůsobuje zejména ženám. Jak vyplývá ze spotřebitelského chování, právě ženy mají tendenci nakupovat průběžně dárky v průběhu celého podzimu. Podle Chytilové více totiž rozmýšlejí, za co utratí své peníze a výdaje na dárky si více rozkládají.

Muži naopak útratu odkládají a největší nákupy dělají spíše na poslední chvíli. Snaží se je tak vyřešit co nejrychleji a ideálně vše najednou.

0 Shares

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..